305 1400x740 - کدام دانش‌آموزان نباید به مدرسه بروند

کدام دانش‌آموزان نباید به مدرسه بروند

تا سیزدهم شهریور ۱۳۹۹، قرار بر این شده است که تمام مدارس کشور دایر باشد اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در مناطق قرمز و زرد مهم است و بر این اساس، دانش‌آموزان این مناطق در صورتی که تعدادشان زیادتر از پروتکل اعلام شده باشد، گروه‌بندی شده و در روزهای متفاوت و یا ساعت متفاوت به مدرسه می‌روند.

البته ساعت کلاس‌های درس نیز حداکثر ۳۵ دقیقه است و بر این اساس دانش‌آموزان حدود ۲ ساعت تا ۲:۳۰ در مدرسه حضور دارند. نحوه و زمان حضور دانش‌آموزان توسط مدارس به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

به عبارت دیگر خطاب به دانش‌آموزان: در هر پایه‌ای که هستید اگر در منطقه سفید از نظر کرونا قرار دارید، شنبه باید به مدرسه بروید اگر در منطقه زرد و قرمز از نظر کرونا قرار دارید، منتظر پیام یا اطلاع‌رسانی از طریق مدرسه‌تان باشید تا به شما بگویند چه ساعت و چه روزی به مدرسه بروید.

تمام مدارس دایر خواهد بود اما بسته به شرایط دانش‌آموزان حضور دارند چرا که شرایط هر مدرسه از نظر متراژ و امکانات متفاوت است و بر همین اساس، مدرسه با توجه به پروتکل‌های وزارت بهداشت، هماهنگی حضور دانش‌آموزان در مدرسه را انجام می‌دهد.13990611000558 Test PhotoN - کدام دانش‌آموزان نباید به مدرسه بروند

  • دلنگرانی‌ها و لزوم اعلام نظر نهایی ستاد کرونا

به رغم اعلام بازگشایی همه مدارس از ۱۵ شهریور و حضور دانش‌آموزان در مدارس اما نگرانی‌هایی نیز وجود دارد؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در پاسخ به این پرسش که تا چه حد با بازگشایی و حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس کشور برای، روز  شنبه ۱۵ شهریور موافق هستید، گفت: «مرجع تصمیم گیری در این مورد ستاد ملّی مبارزه با کرونا است که باید ورود جدی داشته باشد و به صورت شفاف و روشن در این مورد بسیار حیاتی، موضع خود را با رعایت تمام جوانب اعلام کند. آموزش وپرورش نیز موظف به رعایت نظرات این ستاد خواهد بود».

وی ادامه داد: «از ستاد ملّی مبارزه با کرونا درخواست می کنم، به منظور تعیین تکلیف مردم با توجه به ابهامات و بلاتکلیفی های موجود در اسرع وقت ورود جدی کند و حتی اگر نیاز باشد به صورت استانی و منطقه ای وضعیت آموزش وپرورش دانش آموزان را تعیین تکلیف کند».

حاجی بابایی با بیان اینکه فراکسیون فرهنگیان آمادگی کامل خود را برای پشتیبانی از آموزش و پرورش برای حفظ سلامت دانش آموزان و ایجاد عدالت آموزشی در چارچوب دستورالعمل‌های ستاد ملّی مبارزه با کرونا اعلام می‌کند، اظهار داشت: «طرح موضوع حضور داوطلبانه دانش آموزان نیز به نظر، تنها در صورتی قابل توجیه است که تمام آموزش‌هایی که در مدرسه ارائه می شود، به صورت مجازی برای همه دانش آموزان ارائه شود».

رئیس فراکسیون فرهنگیان از وزیر آموزش وپرورش درخواست کرد به منظور روشن شدن وضعیت، بازگشایی مدارس، در اسرع وقت با هماهنگی و حضور رئیس ستاد مبارزه با کرونای کشور، برنامه نهایی اعلام نمایند.

 

منبع: www.donya-e-eqtesad.com

تاریخ: ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

دانش آموز عزیز ، دبیر این درس هر شب از ساعت 21 الی 24 در بخش دیدگاه پاسخگوی سوالات شما می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *