124 - شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان کنکور 99

شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان کنکور ۹۹

دانشگاه فرهنگیان، یکی از دانشگاه‌هایی است که رشته‌های متنوع مربوط به تربیت معلم را برای مدارس کشور بر عهده دارد و کلیه داوطلبان شرکت در آزمون سراسری سال ۹۹ در گروه‌های آزمایشی ۵ گانه:‌ علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجه می‌توانند با رعایت شرایط عمومی و اختصاصی آزمون سال ۹۹، با ثبت نام اینترنتی در آزمون و خرید کارت اعتباری، فرصت شرکت در آزمون و انتخاب رشته‌های این دانشگاه را داشته باشند.

اگر دوست دارید در آینده، دبیر دروس گوناگون در مدارس کشور باشید و به عنوان معلم فعالیت کنید، انتخاب رشته‌هایی در دانشگاه فرهنگیان می‌تواند شما را به این مسیر رهنمون کند و در وزارت آموزش و پرورش استخدام شوید. نحوه پذیرش دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان به صورت نیمه متمرکز است و داوطلبان می‌بایست پس از ثبت‌نام در آزمون و شرکت در آزمون مربوطه در صورتی که حد نصاب لازم را کسب کنند، در مصاحبه و آزمون‌های تکمیلی نیز نمره قبولی را بدست آورند.

همچنین برای قبولی نهایی در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان، علاوه بر مصاحبه، می‌بایست معاینه‌های پزشکی را نیز با موفقیت به اتمام برسانید تا در نهایت در یکی از پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل شوید.

سالانه چند هزار نفر در رشته‌های مختلف دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور پذیرفته می‌شوند که برای آگاهی از ثبت‌نام در دانشگاه فرهنگیان، گفتار زیر اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

125 756x400 - شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان کنکور 99

شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان کنکور ۹۹

  • بومی بودن داوطلب

  • معدل کل دانش‌آموز در دوره متوسطهٔ دوم ۱۴ باشد.
  • کسب نمره علمی کل ۶۵۰۰ و بالاتر را در زیرگروه مربوطه

  • داشتن حداکثر ۲۸ سال سن در ابتدای استخدام قطعی پس از فارغ‌التحصیل شدن.

  • حداکثر سن ورود به دانشگاه و حداقل معدل کل، فعلا تا این لحظه تغییر نکرده است.

  • داوطلب باید حداکثر سن ۲۲ سال تمام را در بدو ورود به دانشگاه (۱۳۷۷/۰۷/۰۱ برای کنکور سال ۹۹) داشته باشد.

  • داوطلب باید در مصاحبه اختصاصی قبول شود (جهت ارزیابی توانمندی‌ها و جنبه‌های جسمی، روانی و شخصیتی داوطلبان).

  • داوطلب باید تعهد خود به خدمت را ارائه دهد (داوطلبان باید ۲ برابر مدت تحصیلشان حداقل ۸ سال در خدمت آموزش ‌و پرورش باشند).

دیدگاهتان را بنویسید

دانش آموز عزیز ، دبیر این درس هر شب از ساعت 21 الی 24 در بخش دیدگاه پاسخگوی سوالات شما می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *