124647 - برای اینکه ساعت مطالعه ام را افزایش دهم چیکار کنم؟

برای اینکه ساعت مطالعه ام را افزایش دهم چیکار کنم؟

هدف گذاری: باتوجه به میزان مطالعه خود، ساعت مطالعه مشخصی را برای حدود یک تا دوهفته درنظر بگیرید و به آن پایبند باشید یعنی سعی کنید در طول هفته ساعت مطالعه خود را ثابت و طبق هدف گذاری خود نگه دارید. همچنین سعی کنید رقیب خود باشید و هر هفته مقداری بر ساعت مطالعه قبلی بیافزایید.

افزایش تدریجی: افزایش ناگهانی ساعت مطالعه(برای مثال از ۹ به ۱۲ ساعت) باعث خستگی و زدگی از درس خواهد شد، باید گام به گام و مرحله به مرحله جلو رفت. ثبت ساعت مطالعه در روزهای هفته و مقایسه آن با هفته های قبل و بعد به خوبی نمایانگر این روند خواهد بود. این نکته را درنظر داشته باشید که به شرطی میتوان ساعت مطالعه را افزایش داد که در میانگین ساعت مطالعه قبلی به ثبات رسیده باشید.

تنوع درس: به جای افزایش زمان مطالعه هر درس، تعداد درس‌ها را در برنامه خود بیشتر کنید. هرچه تنوع درس بیشتر باشد میزان خستگی و اتلاف وقت هم کمتر خواهد بود.

مطالعه فشرده: سعی کنید به جای پراکنده خواندن، فشرده بخوانید و استراحت‌های طولانی مدت نداشته باشید، حتی اگر ساعت مطالعه پایینی دارید. به طور مثال اگر قرار است ۶ ساعت درس بخوانید، این زمان را فشرده و پشت سرهم مطالعه کنید، نه اینکه ۲ ساعت صبح بخوانید، ۲ ساعت بعد ازظهر و ۲ ساعت هم شب. این روش باعث می‌شود شما به پیوسته درس خواندن عادت کرده و از هفته‌های بعد بتوانید ساعت مطالعه خود را افزایش دهید.

ساعت خواب منظم: داشتن یک روتین کلی و ثابت برای خواب و وعده‌های غذایی باعث منظم شدن برنامه و عدم اتلاف وقت خواهد شد. شما در طول روز به طور میانگین بیش از ۱۵ ساعت زمان دارید پس برای افزایش ساعت مطالعه، ساعت خواب خود را کم نکنید.

 

مدرس: استاد اردستانی

دیدگاهتان را بنویسید

دانش آموز عزیز ، دبیر این درس هر شب از ساعت 21 الی 24 در بخش دیدگاه پاسخگوی سوالات شما می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *