110 - بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از ابتدای مهرماه انجام می‌شود

بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از ابتدای مهرماه انجام می‌شود

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
از ابتدای مهرماه، قطعاً بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد؛ اما ویروس کرونا همچنان وجود دارد و باید به‌گونه‌ای با این ویروس ادامه زندگی دهیم.
تأکید اصلی ما روی این است که همه باید از ماسک استفاده کنند؛ چراکه استفاده از ماسک به کنترل ویروس کرونا بسیار کمک می‌کند و به‌ویژه برای افرادی که در تجمعات، فعالیت‌های گروهی، خریدها یا در محیط‌های سربسته قرار می‌گیرد، باید استفاده از ماسک در اولویت قرار گیرد.

رئیسی گفت: اگر همه این موارد انجام شود، اوج آن‌چنانی نخواهیم داشت و اگر غیر از این باشد، بیماری می‌تواند دوباره شیوع پیدا کند.

111 756x400 - بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از ابتدای مهرماه انجام می‌شود

وی ادامه داد: فعلاً برنامه این است که از ابتدای مهرماه به بعد قطعاً بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها صورت گیرد؛ اما نیاز است که همه وزارتخانه‌ها به این نکته توجه کنند که ویروس کرونا همچنان وجود دارد و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که با این ویروس ادامه زندگی دهیم.
ضمن اینکه فعالیت‌های آموزشی و اقتصادی باید ادامه یابد، پروتکل‌های ویژه و خاصی به دانشگاه‌ها و وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس ابلاغ شده؛ اما حتماً نیاز است تا آمادگی داشته باشیم که زیرساخت‌های آموزش از راه دور و الکترونیک همچنان وجود داشته باشد.

در کنار آموزش‌های حضوری، باید به آموزش‌های غیرحضوری نیز توجه شود تا اگر در شهر یا استانی نیاز بود تا مدرسه‌ای چند روز یا چند هفته تعطیل شود، بتوانیم کلاس‌ها را به‌صورت غیرحضوری برگزار کنیم.

 

منبع: www.ghatreh.com

دیدگاهتان را بنویسید

دانش آموز عزیز ، دبیر این درس هر شب از ساعت 21 الی 24 در بخش دیدگاه پاسخگوی سوالات شما می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *