39 1400x740 - آموزش و پرورش استثنایی به‌صورت مجازی ادامه دارد

آموزش و پرورش استثنایی به‌صورت مجازی ادامه دارد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد؛ تولید ۱۰۵۳ اثر آموزشی برای دانش آموزان با شرایط خاص در کشور

در راستای ایجاد پایگاه جامع آموزشی، پرورشی و توانبخشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تا کنون یک‌هزار و ۵۳ اثر از استان‌ها دریافت شده است.

از یک‌هزار و ۵۳ اثر ارسالی استان‌های تهران با ارسال ۲۴۸ اثر، آذربایجان شرقی با ۲۰۵ اثر و خراسان رضوی با ارسال ۱۳۸ محتوای آموزشی در بین استان‌ها پیشتاز هستند.

استان‌های کرمان، شهرستان‌های تهران، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی از دیگر استان‌های فعال در این عرصه هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: از بین۱۰۵۳ اثر ارسالی، ۲۹۹ محتوا مربوط به دانش‌آموزان کم توان ذهنی، ۲۳۴ محتوا مرتبط به دانش‌آموزان با آسیب بینایی و شنوایی، ۱۱۳ اثر مربوط به حرفه آموزی دانش‌آموزان، ۹۶ اثر مربوط به دانش‌آموزان ‌طیف اتیسم، ۸۰ محتوا مرتبط به ددانش‌آموزان با مشکلات ویژه یادگیری و ۶۷ محتوای آموزشی مربوط به مسائل بهداشتی و توانبخشی می‌‌باشد.

40 756x400 - آموزش و پرورش استثنایی به‌صورت مجازی ادامه دارد

وی با اشاره به استان‌های ارسال کننده آثار بیان کرد: در حوزه حرفه آموزی شهر تهران و استان خوزستان، در حوزه مشکلات یادگیری استان‌های آذربایجان شرقی، گلستان و زنجان و در حوزه طیف اتیسم شهر تهران و آذربایجان شرقی بیشترین آثار را ارسال کرده‌اند.

در حوزه دانش‌آموزان جسمی و حرکتی شهر تهران و آذربایجان شرقی، در موضوع دانش‌آموزان با آسیب بینایی و شنوایی شهر تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، شهرستان‌های تهران و خوزستان، در حوزه دانش‌آموزان کم توان ذهنی استان‌های کرمان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شهر تهران، قزوین، خراسان جنوبی و در حوزه بهداشت و توانبخشی استان‌های آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان به ترتیب آثار بیشتری ارسال کرده‌اند.

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در ایام کرونا اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی در فضای کرونا و تعطیلی مدارس فعال است و فعالیت‌های یاددهی و یادگیری توسط معلمین سخت کوش و با همکاری مدیران و والدین در بستر فضای مجازی ساری و جاری است.

ارسال بسته‌های آموزشی جهت دانش‌آموزانی که به اینترنت و فضای مجازی دسترسی ندارند، راه اندازی پایگاه‌های آموزش مجازی، آموزش‌های مبتنی بر توانبخشی، راه اندازی ۵ استودیو تولید محتوای آموزشی و ارائه خدمات از طریق مراکز مشکلات ویژه یادگیری و مراکز مشاوره از دیگر فعالیت‌های این ایام می‌باشد.

 

منبع: www.ana.ir

تاریخ: ۸ خردادماه ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

دانش آموز عزیز ، دبیر این درس هر شب از ساعت 21 الی 24 در بخش دیدگاه پاسخگوی سوالات شما می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *