257 - سال تحصیلی در هر شرایطی از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود

سال تحصیلی در هر شرایطی از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود

محسن حاجی میرزایی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما درباره نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید اظهارداشت: در مناطق قرمز کلاس‌ها به صورت غیر حضوری، در مناطق زرد به صورت ترکیبی، (حضوری و غیر حضوری) و در مناطق سفید به صورت حضوری برگزار خواهد شد. در مناطقی که وضعیت سفید دارند ۲۰ درصد آموزش‌ها به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد.

137377 155 600x400 - سال تحصیلی در هر شرایطی از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود
در مورد ثبت‌نام مدارس نیز گفت: با فشرده کردن کار ثبت‌نام در مدارس ثبت‌نام دانش آموزان تا ۱۵ شهریور به پایان می‌رسد تا در روند شروع سال تحصیلی با مشکلی روبرو نشویم. وی تأکید کرد: آزمون ورودی مدارس استعد‌ادهای درخشان را به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا به تعویق انداخته‌ایم که پذیرفته‌شدگان این آزمون هم باید در مدارس ثبت‌نام شوند.

وزیر آموزش و پرورش درباره خرید روپوش برای دانش‌آموزان نیز بیان کرد: خرید روپوش دانش‌آموزان در اختیار شورای آموزش و پرورش استان‌ها و مدارس است. وی درباره استخدام و جذب معلم جدید در آموزش و پرورش افزود: فراخوان استخدام ۲۸ هزار معلم از طریق سازمان امور اداری و استخدامی به زودی منتشر خواهد شد و دارندگان مدرک کارشناسی می‌توانند متناسب با جنسیت، نیاز هر استان و رشته تحصیلی مورد نیاز در آزمون استخدامی شرکت کنند.

گفتنی است، حاجی میرزایی همچنین در برنامه تلویزیونی دست‌خط درباره زمان بازگشایی مدارس در سال جدید گفت: از ۱۵ شهریور کارمان را در هر شرایطی آغاز می کنیم. ۱۵ شهریور زمان شروع سال تحصیلی است. اگر وضعیت قرمز بود به صورت غیرحضوری این کار را انجام می‌دهیم، اگر زرد بود، ترکیبی این کار را انجام می‌دهیم و اگر سفید بود مانند شرایط قبل خواهد بود. بنابراین «وضعیت» دخالتی در ۱۵ شهریور ندارد.

 

منبع: kayhan.ir

تاریخ: ۲۹ تیرماه ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

دانش آموز عزیز ، دبیر این درس هر شب از ساعت 21 الی 24 در بخش دیدگاه پاسخگوی سوالات شما می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *