240 - کودکان کرونا را منتقل نمی‌کنند

کودکان کرونا را منتقل نمی‌کنند

محققان آلمانی دریافته‌اند کودکان در مدارس نه تنها نقشی در انتقال کوویدـ۱۹ به بزرگسالان ندارند، بلکه همچون ترمزی در برابر ابتلا به این بیماری عمل می‌کنند.

 آزمایش دانش آموزان و معلمان ایالت زاکسن در شرق آلمان نشان می‌دهد کودکان می‌توانند همچون ترمزی در برابر ابتلا به ویروس کرونا عمل کنند. 

براساس آزمایش‌هایی که روی دو هزار دانش‌آموز مدرسه و معلم انجام شده است، مشخص شد برخلاف تصورات، مدارس در گسترش ویروس نقش مهمی ندارند. 

این کشور اروپایی در ماه می (اردیبهشت) مدارس را بازگشایی کرد در حالی که همچنان بحث بر سر نقش کودکان در انتقال ویروس به بزرگسالان آسیب‌پذیر در خانه، معلمان و کارکنان مدرسه ادامه دارد. 

مطالعه یادشده توسط بیمارستان دانشگاه درسدن (مرکز ایالت زاکسن) انجام شد و بر این اساس، نمونه خون نزدیک به ۱۵۰۰ کودک در سنین ۱۴ تا ۱۸ سال و ۵۰۰ معلم از ۱۳ مدرسه در درسدن و مناطق باوتسن و گرلیتز (از دیگر شهرهای ایالت زاکسن) در ماه می و ژوئن (اردیبهشت و خرداد) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. 

رینهارد برنر، استاد جراحی قلب و عروق در این بیمارستان، گفت: از نزدیک به دو هزار نفر فقط ۱۲ نفر آنتی‌بادی داشتند و نتایج اولیه نقش دانش‌آموزان در انتقال بیماری به بزرگسالان را تایید نمی‌کرد. 

برنر در یک نشست خبری بیان کرد: کودکان حتی ممکن است به عنوان یک ترمز در ابتلا به کرونا عمل کنند. ابتلای دانش‌آموزان نمی‌تواند گسترش ویروس را در پی داشته باشد ضمن آن‌که شیوع ویروس در خانوارها به پویایی که پیش از این تصور می‌شد نیست. 

ایالت زاکسن از جمله ایالت‌های با نرخ پایین ابتلا در آلمان است و در واقع به گفته برتر این نتیجه می‌تواند به سایر ایالت‌های آلمان هم بسط داده شود.

 

منبع: hamshahrionline.ir

تاریخ: ۲۵ تیرماه ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

دانش آموز عزیز ، دبیر این درس هر شب از ساعت 21 الی 24 در بخش دیدگاه پاسخگوی سوالات شما می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *