286 1400x740 - کلاس‌ها در ترم جدید ترکیبی از حضوری و غیرحضوری خواهد بود

کلاس‌ها در ترم جدید ترکیبی از حضوری و غیرحضوری خواهد بود

سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره برنامه‌ریزی برای نوع آموزش‌های ترم جدید دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا دانشگاه‌ها باهماهنگی و همفکری یکدیگر و وزارت علوم به سرعت توانستند برنامه‌های خود را با شرایط جدید هماهنگ کنند.

او افزود: دانشگاه‌ها در ترم گذشته و باتوجه به شیوع بیماری کرونا نمره قبولی را دریافت کردند. در این دوران تمامی فعالیت‌های دانشگاه پیگیری و دنبال شد و در حوزه پژوهش و قرارداد‌های صنعتی و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان نیز دانشگاه فعال بود. در حوزه فرهنگی نیز در دانشگاه برنامه‌های خوبی اجرا شد که برای اجرای این برنامه‌ها از فضای مجازی استفاده شد تا برنامه‌های فرهنگی دانشگاه به حیات خود ادامه دهد.

111213026 1 - کلاس‌ها در ترم جدید ترکیبی از حضوری و غیرحضوری خواهد بود

او اضافه کرد: عدم استفاده از فضای مجازی همواره یک ضعف در دانشگاه به شمار می‌رفت که با شیوع بیماری کرونا از این فضا بیش از گذشته استفاده شد. دانشگاه‌های کشور نیز باید بیش از گذشته به دنبال استفاده از فضای مجازی در حوزه‌های علمی و آموزشی باشند در واقع دانشگاه‌ها باید از فضای مجازی به عنوان یک وسیله کمک آموزشی استفاده کنند.

او گفت: تشکل‌های دانشجویی باید فضای مجازی به خوبی استفاده کنند. سخنرانی‌هایی که در یک سالن بوده درحال حاضر می‌توانند از طریق فضای مجازی برگزار شوند. در ترم آینده دانشجویان می‌توانند برنامه‌های سخنرانی و مناظره را در فضای مجازی برگزار کنند و دانشگاه نیز از این نوع برنامه‌ها حمایت می‌کند.

 معتمدی اضافه کرد: برای برگزاری ترم آینده باتوجه به شیوع بیماری کرونا سناریو‌های مختلفی تدوین شده است، اما دانشگاه برنامه دارد که کلاس‌های دانشگاه ترکیبی از برنامه‌های حضوری و غیرحضوری باشد.

 

منبع: www.yjc.ir

تاریخ: ۲۸ مردادماه ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

دانش آموز عزیز ، دبیر این درس هر شب از ساعت 21 الی 24 در بخش دیدگاه پاسخگوی سوالات شما می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *