373 - چرا حس و حال درس خواندن نیست و چه باید کرد؟

چرا حس و حال درس خواندن نیست و چه باید کرد؟

کمی دل و دماغ لطفا!

 

  • شاید فقط جنبه منفی هر چیزی را می‌بینید!
    افراد بی‌ انگیزه معمولا به‌شدت منفی‌باف هستند و احتمال ناچیزی برای موفقیت در نظر می‌گیرند. مثلا همه تمرکزشان روی این است که درصدشان در دو درس پایین است و هیچ وقت به نقاط قوت خود توجهی نمی‌کنند! آیا شما منفی‌باف هستید؟!

 

  • چه باید کرد؟!
    راز حفظ انگیزه این است که مهارت‌ها و چالش‌های پیش ‌رویتان را صادقانه شناسایی کنید. هدف دشوار برای بعضی از داوطلبان مایه تحریک فرد برای تلاش بیشتر است. آنها از توجه کردن به نقاط قوت خود انرژی می‌گیرند و با آن انرژی به جنگ نقاط ضعف خود می‌روند.

 

  • از تأثیر ‌عادت‌های کوچک آگاه نیستید!
    وقتی افراد بی‌انگیزه به خواسته‌شان فکر می‌کنند، معمولا می‌خواهند کاری بزرگ و فراموش‌نشدنی را، یک‌باره و برای همیشه انجام دهند. بنابراین وقتی موفق نمی‌شوند، احساس سرخوردگی می‌کنند و بی‌انگیزه می‌شوند. آنها نمی‌دانند که رسیدن به موفقیت‌های بزرگ با انجام کارهای جزئی روزمره ممکن می‌شود.

 

  • چه باید کرد؟!
    عادت‌های کوچک روزمره هستند که در نهایت موفقیت‌ها را می‌سازند. لازم نیست ناگهان مقدار خواب خود را نصف کنید و … این برنامه‌های ناگهانی و یک شبه هرگز به سرانجام نمی‌رسند. کافی‌ست هر شب ساعت خواب خود را ۱۵ دقیقه جابه‌جا کنید و بعد از چند هفته معجزه آن را ببینید.

 

مدرس: استاد اردستانی

12452 800x204 - چرا حس و حال درس خواندن نیست و چه باید کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

دانش آموز عزیز ، دبیر این درس هر شب از ساعت 21 الی 24 در بخش دیدگاه پاسخگوی سوالات شما می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *