118 1 - رعایت پروتکل‌های بهداشتی از استرس امتحانی می‌کاهد

رعایت پروتکل‌های بهداشتی از استرس امتحانی می‌کاهد

اکنون که آغاز امتحانات دانش‌آموزان است استرس دانش‌آموزانی که باید برای امتحاناتشان در حوزه امتحانی حضور داشته باشند، زیاد است همچنین والدین آنان نیز نگران فرزندانشان هستند؛ اما با توجه به تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت آموزش و پرورش، استرس دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کم می‌شود.

نگرانی‌های مرتبط با امتحان در مدارس و مراکز آموزشی و استرس حاصل از آن یکی از چالش‌های مهم دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها به ویژه در پایان سال تحصیلی است. همه می‌دانیم هرچه دانش‌آموزان از ابتدای سال تحصیلی برنامه ریزی درستی داشته باشند و از اوقات خود به خوبی برای مطالعه و درس خواندن استفاده کنند، هنگام امتحانات پایان سال با مشکل کمتری مواجه هستند.

برای موفقیت در امتحانات روش‌های مختلفی وجود دارد که به کارگیری این اصول در مطالعه مطالب درسی باعث موفقیت در امتحانات می‌شود. انباشته شدن مطالب درسی از عوامل اضطراب و استرس است، بنابراین دانش‌آموزان باید در ابتدای سال تحصیلی برای خود برنامه ریزی درسی داشته باشند. روزهای امتحان، زمان مرور درس‌هاست و نمی‌توان حجم زیادی از کتاب را یک‌باره به ذهن سپرد.

با توجه به تصمیم کمیته ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش، امتحانات نهایی و سرنوشت ساز دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم حضوری و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود، محیط ناآرام و تنش‌زا از عوامل عدم موفقیت در امتحانات است. والدین و دانش‌آموزان باید بکوشند در طول تحصیل به ویژه روزهای امتحان، محیط خانه آرام و ساکت باشد، زیرا آرامش روحی و روانی تاثیر زیادی در موفقیت تحصیلی دارد.

مدیران مدارس موظف هستند تلاش خود را در حفظ آرامش روحی اولیا و دانش‌آموزان داشته باشند همچنین همکاری جدی و مستمر ارگان‌های مرتبط باید برای عدم سرایت ویروس کرونا به حوزه‌های امتحانات صورت پذیرد.

119 1 756x400 - رعایت پروتکل‌های بهداشتی از استرس امتحانی می‌کاهد

رعایت حفظ فاصله گذاری مناسب بین امتحانات، ضدعفونی کردن همه روزه کلاس‌ها و حیاط و اطراف مدرسه از سوی ارگان‌های مرتبط، تب سنجی و ضد عفونی کردن دست‌های دانش‌آموزان به محض ورود به حیاط مدرسه، استفاده تمام کارکنان مدارس از ماسک و دستکش و الزام آن تا انتهای آزمون، نکات مهم روزهای امتحانی هستند همچنین از تجمع اولیا و دانش‌آموزان در مدرسه باید جلوگیری شود.

امیدواریم دانش‌آموزان با حفظ آرامش و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی این برحه از زمان را به خوبی طی کنند و بتوانند سرافراز از امتحانات خود بیرون آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

دانش آموز عزیز ، دبیر این درس هر شب از ساعت 21 الی 24 در بخش دیدگاه پاسخگوی سوالات شما می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *