30 - امتحانات غیرحضوری چگونه برگزار می شود؟

امتحانات غیرحضوری چگونه برگزار می شود؟

علیرضا کمرئی با اشاره به اینکه کرونا در ۸۰ درصد نظام‌های آموزشی دنیا اختلال ایجاد کرده و واکنش‌های جدیدی ایجاد شد، اظهار داشت:
کرونا شرایط متفاوتی‌ ایجاد کرده است که می‌توان به عنوان فرصت برای افزایش توانمندی سیستم آموزشی و ورود به شرایط جدیدی به عنوان جریان مثبت تلقی شود اما از جهت عادت به مدارس سنتی و یادگیری و تعامل در مدرسه که ابعاد تربیتی هم دارد تفاوت‌هایی را ایجاد کرده که ممکن است خوشایند نباشد.

1233 - امتحانات غیرحضوری چگونه برگزار می شود؟

در پاسخ به این پرسش که ارزشیابی غیرحضوری چگونه انجام می‌شود، آیا مبنای معلم باید برگزاری آزمون آنلاین باشد؟ متذکر شد: در ارزشیابی غیرحضوری مسئولیت ارزشیابی دانش‌آموز بر عهده معلم است که می‌تواند از روش‌های مختلف مانند:

  • مشارکت دانش‌آموز در فعالیت‌های آموزشی و آموزش‌های مجازی،
  • نتایج ارزشیابی حضوری و ارزشیابی غیر حضوری،
  • پژوهش‌های دانش‌آموزی مرتبط با دروس،
  • نتایج ارزشیابی تکوینی مستمر در نوبت اول و دوم و پایانی نوبت اول.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات مطرح کرد: ارزشیابی و امتحانات فرصتی است تا بررسی کنیم یادگیری انجام شده است یا خیر. تمرکز ما روی جریان یاددهی و یادگیری است، امتحانات پایه دوازدهم به جهت آنکه نهایی است حتماً حضوری خواهد بود اما ۱۱ پایه دیگر ممکن است امتحانات به صورت غیرحضوری باشد و ارزیابی معلمان از نمرات مستمر و تکالیف فضای مجازی مدنظر باشد.
همچنین معلم مجاز است در فضای مجازی سنجش‌ها و آزمون‌هایی را انجام دهد، البته این روش هنوز نهایی نشده است و اگر مجاز نباشیم امتحانات را به صورت حضوری برگزار کنیم این شیوه مدنظر است اما اگر شرایط اجازه دهد اولویت این است که امتحانات حضوری باشد.

در انجام تمامی موارد فوق رعایت  کلیه اصول و پروتکل‌های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مورد تاکید است.

منبع: www.salameno.ir

تاریخ: ۶ خردادماه ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

دانش آموز عزیز ، دبیر این درس هر شب از ساعت 21 الی 24 در بخش دیدگاه پاسخگوی سوالات شما می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *