347 1400x740 - آموزش و پرورش: حضور معلمان در مدارس اجباری است | نواقص شبکه شاد رفع می‌شود

آموزش و پرورش: حضور معلمان در مدارس اجباری است | نواقص شبکه شاد رفع می‌شود

قاسم احمدی لاشکی گفت: انتظار ما از روسای مناطق آموزش و پرورش این است که بر تمامی مدارس تحت حوزه خود نظارت داشته باشد. ضمن آن که حضور معلمان در مدارس اجباری است.

لاشکی با اشاره به این که بر اساس اعلام یونسکو آموزش نباید تعطیل شود، گفت: در خصوص دایر بودن مدارس و کلاس‌های درس در وهله اول آموزش حضوری مد نظر ماست اما در صورت عدم امکان، برنامه‌ریزی‌های لازم برای آموزش غیرحضوری باید انجام پذیرد.  وی بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و جریان هوای آزاد تاکید کرد و افزود: سرانه بهداشت مدارس باید به مدارس داده شود و مدیران مدارس هم موظفند آن را صرفا برای بهداشت مدارس صرف کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبتش با اشاره به این که در سال ۱۴۰۰ بیش از دو سوم معلمان بر اثر بازنشستگی از آموزش وپرورش خارج می‌شوند گفت: امسال ۲۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می‌شوند. ۳۳ هزار نفر هم از طریق آزمون استخدامی جذب خواهند شد. ۲۵هزار و ۴۳۷ نفر هم از نیروهای حق‌التدریس و آموزشیاران فعلی جذب می‌شوند که اینها بعد از یک دوره یکساله به کار گرفته خواهند شد. این برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی است که در یک سال  ۷۳ هزار نفر جذب خواهیم داشت و این جذب می‌تواند خلأهای آتی را جبران کند.

احمدی لاشکی همچنین به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: آنچه در بند ب ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه آمده است مهندسی نیروی انسانی در آموزش و پرورش است. در این قانون اعلام کرده ایم اگر ۳۰ درصد از دانش‌آموزان جذب رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌شوند تاپایان سال این برنامه یعنی ۱۴۰۰سال باید به رقم ۵۰ درصد برسد. ما مقصریم که اینها را اجرا نکرده‌ایم و اکنون شاهد هجوم دانش آموزان به سمت رشته‌های تجربی و … هستیم.

او با اشاره به ضرورت تقویت حس مسئولیت‌پذیری میان عوامل اجرایی ومدیران گفت: به زودی آیین‌نامه اجرایی مدارس با اصلاحات به عمل آمده ابلاغ خواهد شود. این آیین‌نامه هم اکنون در کمیسیون شورای عالی آموزش وپرورش نهایی شده و ظرف دو هفته آتی ابلاغ می‌شود. در این اصلاحات وضعیت و شرایط فعلی و اجرای سند تحول بنیادین لحاظ شده است.

احمدی لاشکی درباره شبکه شاد هم ضمن قبولی وجود نواقصی در این شبکه گفت: اشکالات این شبکه به مرور اصلاح و رفع اشکال خواهد شد. یادمان باشد که این یک ابزار مهم برای آموزش وپرورش کشور است و نباید نتایج مثبت آن را نادیده گرفت.

 

منبع: www.isna.ir

تاریخ: ۷ مهرماه ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

دانش آموز عزیز ، دبیر این درس هر شب از ساعت 21 الی 24 در بخش دیدگاه پاسخگوی سوالات شما می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *