دبیرکل دفتر انتشارات و فناوریهای آموزشی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ضمن اعلام جزئیات راه اندازی مرکز یادگیری معلم از اعلام فراخوانی در آینده نزدیک برای اشتراک گذاری تولیدات محتوایی معلمان خبر داد.
محمدابراهیم محمدی، در این باره اظهار کرد: مرکز یادگیری معلم ایجاد شده است تا بتواند به معلمان در زمینه ارتقای سواد رسانهای، تولید محتوا و آموزش در وضعیت کرونایی کمک کند. وی افزود: این مرکز که در دل شبکه رشد قرار دارد سعی کرده به معلمان کشور در بخشهای مختلف و رفع نیاز آنها به آموزشهای لازم ارائه خدمت کند.
مدیرکل دفتر انتشارات و فناوریهای آموزشی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با بیان اینکه ارائه آموزشهای برخط، آموزش تولید محتوای برخط و اشتراک گذاری نمونه تدریسهای برخط در مرکز یادگیری معلم دنبال میشود گفت: درباره روش تدریس برخط محتواهای مختلفی که میتواند برای معلمان دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم و فنیوحرفهای به نحوی به کار بیاید و آنها را از حضوری فیزیکی در کلاس بینیاز کند در این مرکز تهیه و ارائه شده است.
وی افزود: به عنوان مثال در زمینه یادگیری معکوس در وضعیت کرونا، به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است. پاسخ به سوالاتی که معلمان میتوانند در زمینه تدریس برخط داشته باشند را نیز پیشبینی کردهایم. پادکستهایی برای معلمان تهیه شده و همچنین شقوق مختلف آموزش معکوس مورد توجه قرار گرفته و اگر معلمان به شبکه رشد و این سرویس خدمات مراجعه کنند میتوانند اطلاعات مفیدی دریافت کنند.
محمدی با بیان اینکه در قسمت آموزش تولید محتوای برخط به مهارت جست و جوی محتوای الکترونیکی در اینترنت، تولید و ویرایش ویدئو و فایل صوتی و تصویری، ارائه مطلب در فضای مجازی، طراحی آزمون آنلاین پرداخته شده است اظهار کرد: این آموزشها برای معلمان در هر سطح دانشی که قرار داشته باشند قابل استفاده است.
مدیرکل دفتر انتشارات و فناوریهای آموزشی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با اشاره به بارگذاری نمونه تدریسهای برخط تولید شده در استودیو تخصصی این دفتر که با آخرین استانداردهای آموزشی روز همخوان است گفت: آنچه میتوانست برای معلمان در رشتههای مختلف آموزشی در وضعیت کرونایی مفید باشد در این مرکز آماده شده است.
وی افزود: البته این کار هنوز ادامه دارد و شبانه روزی در استودیوی تخصصی مشغول تولید محتوا هستیم. بناداریم طی فراخوانی که انجام خواهد گرفت این فرصت فراهم شود تا معلمانی که اقدام به تولید محتوا کرده اند بتوانند کارشان را به اشتراک بگذارند. تجارب و کارشان را ارائه کنند و مرکز یادگیری معلم محلی برای تبادل نظرات آموزشی باشد.
مدیرکل دفتر انتشارات و فناوریهای آموزشی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با اشاره به اینکه استقبال به طور نسبی خوب بوده است عنوان کرد: اخیرا شبکه رشد را به سرورهای جدید منتقل کردهایم که پهنای باند و ظرفیت بالاتری دارد.
منبع: www.isna.ir
تاریخ: ۶ آبانماه ۱۳۹۹