مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول شبکه شاد درباره روند ارزشیابیهای نهایی در شیوه آموزش غیرحضوری و استفاده از شبکه شاد در سال تحصیلی جاری توضیح داد.
سید حسن الحسینی، در این باره اظهار کرد: در حال کار بر روی موضوع ارزشیابی هستیم.
وی افزود: ارزشیابی در نظام تعلیم و تربیت سه نوع است؛ یک ارزشیابی میان ترم، پایانی و یک ارزشیابی امتحانات نهایی داریم.
مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول شبکه شاد با بیان اینکه امسال به منظور ارزشیابی عملکرد تحصیلی دانشآموزان بیشتر کارپوشه دانشآموز در شبکه شاد مبنا و ملاک قرار میگیرد گفت: اینکه معلم برای دانش آموز تکلیف فرستاده و دانشآموز باید تکلیفش را انجام دهد مهم است. مثلا اگر معلم ۲۰ مرتبه تکلیف داده مشخص است که تکالیف انجام شده یا خیر.
همچنین مشخص است که آیا نتایج تحقیقاتی که معلم به دانشآموز محول کرده ارائه داده است یا خیر.
وی با اشاره به اینکه حضور و غیاب هم برای ما بسیار مهم است گفت: حضور دانشآموز هر هفت دقیقه یکبار در سیستم چک میشود و نمیتواند دکمه ای را بزند و برود. حضور در شبکه حتما مراقبت میشود. همه اینها در پرونده یا کارپوشه دانشآموز وجود دارد و معلم برمبنای آن نمره میان ترم میدهد و دیگر امتحان میان ترم نمیگیرد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول شبکه شاد افزود: ممکن است پایان هر بخش معلم بخواهد سوالاتی را طرح کند و آزمونی هم از بچهها بگیرد. در شبکه شاد قابلیت آزمون ساز اضافه شده است. نتیجه این آزمون های هفتگی یا آزمون واحد میان ترم هم میتواند مبنا قرار بگیرد. بنابراین دست معلم کاملا باز است و میتواند بسته به خلاقیت خودش در این زمینه ایفای نقش کند و نمرات دانشآموزان را بدهد.
منبع: www.isna.ir
تاریخ: ۱۵ مهرماه ۱۳۹۹