189 - قابل توجه کنکوری‌ها و عاشقان شغل معلمی، استخدام 50 هزار معلم در سال 99

قابل توجه کنکوری‌ها و عاشقان شغل معلمی، استخدام ۵۰ هزار معلم در سال ۹۹

رئیس دانشگاه فرهنگیان در خصوص آزمون اصلح گفت: این تصمیم واحد نظارت که یک نهاد مستقل است بوده و شاید در حد پیشنهاد باشد و اگر برگزاری امتحان به صورت حضوری جدی باشد قطعا در ایام کرونا مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر برگزاری آزمون اصلح در دانشگاه فرهنگیان به‌صورت حضوری برای استخدامی‌های جدید به گوش رسید که با توجه به اوج گرفتن مجدد بیماری کرونا نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. دانشجویان و مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان پس از کسب نمره لازم از این آزمون، برای تدریس به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند و به گونه‌ای با موفقیت در این آزمون صلاحیت حرفه‌ای آنها برای تدریس تائید می‌شود. این آزمون علاوه بر مرحله سوالات با پاسخ چند گزینه‌ای، دارای آزمون عملکردی است که بخش چالشی این ارزیابی خواهد بود.

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان، در این زمینه گفت: داوطلبین ورود به این دانشگاه به چند دسته تقسیم می‌شوند. گروه اول این افراد کنکوری هستند که برای پذیرش از این افراد ۲۰ هزار نفر ظرفیت مصوب شد. این امر با دستور وزیر آموزش و پرورش محقق شد. این افراد پس از پذیرش در کنکور و انجام مصاحبه مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

او افزود: گروه دیگری تحت عنوان ماده ۲۸ قرار است مورد پذیرش قرار گیرند که تاکنون ظرفیت در این عرصه مشخص نشده است. احتمال دارد طبق این ماده حتی تا ۳۰ هزار نفر مورد پذیرش قرار گیرند و آزمون آن از طریق سازمان سنجش برگزار خواهد شد.

13920211095446591457814 575x400 - قابل توجه کنکوری‌ها و عاشقان شغل معلمی، استخدام 50 هزار معلم در سال 99

رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: دسته سوم افرادی هستند که آزمون اصلح را باید سپری کنند تا صلاحیت آن ها برای تدریس محرز شود. این مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است. این امتحان به نحوی به آزمون های جامع دانشگاه ها شباهت دارد و نشان دهنده این است که افراد در مدتی که مورد آموزش قرار گرفته اند چه میزان تسلط بر موارد ارائه شده دارند.

خنیفر در تشریح این امتحان گفت: این امتحانات مقوله پیچیده‌ای نیست و از سال ۹۲ تاکنون برگزار شده است. این امتحان برای کسانی برگزار می‌شود که پودمان‌های ما را سپری کرده و باید تسلط خود را به این شکل نشان دهد. در خصوص نحوه برگزاری این آزمون تاکید کرد: مسئله برگزاری حضوری این امتحان در جلسه روز شنبه مورد بازنگری قرار می‌گیرد و مجموعه ما تابع ستاد ملی مقابله با کرونا است. احتمال دارد این امتحان در برخی از شهرها که وضعیت سفیدی دارند با رعایت فاصله اجتماعی به صورت حضوری برگزار شود.

در پایه نهم و دوازدهم نیز شاهد هستیم که مدارس امتحانات خود را به صورت حضوری برگزار کردند و پروتکل‌های بهداشتی نیز در این امتحانات رعایت شده است. بنابراین این مسئله روز شنبه در دانشگاه مطرح می‌شود. این تصمیم واحد نظارت که یک نهاد مستقل است بوده و شاید در حد پیشنهاد باشد و اگر برگزاری امتحان به صورت حضوری جدی باشد قطعا مورد بازنگری قرار ‌می‌گیرد.

 

منبع: borna.news

تاریخ: ۹ تیرماه ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

دانش آموز عزیز ، دبیر این درس هر شب از ساعت 21 الی 24 در بخش دیدگاه پاسخگوی سوالات شما می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *